🏴&zwjrtoš: „Digitalizace stavebního řízení nefunguje – Bartoš hází vinu na úředníky.“ Až zase uvidíte na webu podobný titulek, vzpomeňte si prosím, že negativní zprávy prostě líp prodávají. Každé negativní slovo v titulku zvedá počet kliknutí o pár lukrativních procent.
Obce, úředníci stavebních úřadů nebo dotčených orgánů jsou pro mě i Ministerstvo pro místní rozvoj hlavně partneři. Společně pracujeme na největší změně ve stavebním řízení od revoluce, posouváme ho tam, kde mělo být už dávno. Žádný podnět, kritika, žádost nezapadne. Jen různých organizací samospráv se v systému musí správně nastavit na 1400. Od prvního července nám přišlo velké množství e-mailů a telefonátů. Všem jednotlivě nemůžeme odpovědět okamžitě, všechny podněty se ale snažíme zohlednit a vyhovět podle priority.
Nejzávažnější nedostatky opravujeme tak rychle, jak je to možné a pak jsou funkcionality a zlepšení, které máme v plánu na později. Pracujeme na detailních manuálech pro úředníky s popisem různých typů řízení od A až po Z. Už jsme zahájili novou sérii školení v krajích, včera to bylo v Jihlavě. Denně komunikujeme s Prahou, Ostravou a dalšími velkými městy. Pracujeme postupně na požadavcích samospráv, snažíme se jim vyjít vstříc ohledně nastavení rolí úředníků v systému atd.
Potíže s přechodem do nového režimu stavebního řízení jednoznačně jsou, nikdo to nepopírá. Stovky stavebních úřadů, tisíce počítačových stanic, systémy státní správy – to všechno se propojuje dohromady, aby stavební řízení odpovídalo 21. století. Nový stavební zákon počítá s jinými postupy než ten starý, přináší nové prováděcí předpisy. Klade to na všechny obří nároky. Chci poděkovat všem úředníkům za jejich práci a trpělivost. Kromě nových informačních systémů se bohužel musí vyrovnat i s hromadou papírových žádostí podaných před koncem června. Čekají nás náročné týdny a měsíce, ale postupně se dostaneme do bodu, kdy i úředníkům digitalizace zjednoduší práci.
... See MoreSee Less
21. století klepe na dveře. Že to ale trvalo! Museli přijít Piráti. Tak dejte parádu: 😮
➡️ Dneska spuštěná změna v povolování staveb je fakt velká věc. Jako vždycky se dalo čekat, že to nebude přijímáno úplně s otevřenou náručí. Lidi obecně nemají rádi změny a učení se novým věcem. A někdy jde o ztrátu kšeftu. 👇
💼 Soukromá firma, která tady 20 let dodávala agendový systém, tuhle změnu určitě nepřivítá, protože prostě přijde o kšeft. Nový portál stavebníka dnes už běží, ale jsou to samozřejmě první krůčky a portál bude postupně růst a budou se přidávat nové funkce. Bez toho prvního kroku by to ale nebylo možné. Není tedy důvod něco odkládat, jak je u nás zvykem, protože i kdybychom to spouštěli 1. 7. 2025, situace by byla úplně stejná a zase by byla spousta lidí, kteř to chtěli ještě aspoň o půl roku odložit.
📑 Vzhledem k velkému počtu podání na poslední chvíli teď stejně budou stavební úřady řešit podání, která pojedou podle původního zákona. Velká část těch podání byla dána zvýšením správních poplatků a studní a ČOV. Tahle věc jde ale ještě za Dostálovou a jsem rád, že Ivan Bartoš se svým týmem i tuhle věc aktivně řeší.
🥳 Já osobně jako projektant mám fakt radost, že už do budoucna nebudu muset tisknout a skládat hromadu výkresů, abychom je dali na úřad. 🙄 Z hlediska samosprávy/státní správy je fajn, že konečně uvidíme, jak dlouho trvá ve skutečnosti něco povolit a na jakých úřadech se to nejvíce zasekává. 🤷♂️ Žádnou takovou statistiku nemáme. To, co běhá v obecném povědomí, že něco povolit trvá u nás 10 let, je totiž kravina.
Týká se to jen některých vybraných staveb, ale vztahuje se to v obecných diskuzích na Vít Rou;echno. Z naší zkušenosti třeba víme, že rodinné domy se povolují o dost rychleji a to často i rychleji než čistírny, které řešíme. 🏘️
Stavební úřady navíc rozhodují dost různě a často jako projektanti, řešící stavby po celé republice, předem nevíme, co vše bude úřad chtít. Digitalizace řízení přinese do toho konečně světlo a tím i možnost to rozhodování kontrolovat a sjednocovat, aby bylo jasné a předvídatelné.
👨💻 Dnešek je tedy zatím jen malý krok, ale je to krok správným směrem, který už měl být udělán dávno. Jsem rád, že se toho Ivan chopil a konečně nastartoval posun stavebního řízení do 21. století.
- Vít Rous, kandidát na hejtmana Ústeckého kraje
---
😮😮😮 Věděli jste, že konečně můžete sledovat toho správného Vítka? Dejte lajk tady: ➡️ Vít Rous ⬅️
... See MoreSee Less
Digitální občanka také na finančáku, pracáku, krajském úřadě nebo úřadech obcí s rozšířenou působností, u soudu i při prokázán&iacut#digitalizujemeOde dneška to jde! Aplikaci eDoklady si od začátku roku stáhlo už téměř půl milionu lidí.
#digitalizujeme!
... See MoreSee Less
"Nemáme v tom guláš, víme, že pomáhat je dobré. 🖤
Včera na 298. rozdávání jsme připravili romský guláš. A alespoň podle vyjádření strávníků neměl chybu!
Děkuji všem našim podporovatelům a příznivcům."
Karel Karika
... See MoreSee Less